Merhaba Arkadaşlar,
Yeni başlayan arkadaşlar için değişkenler konusunu ele alağız.Bunlari uygulamak ilk baştan biraz can sıka bilir ama sıkılmadan umarım çalışırsınız.. Çünkü bunlari ilerde uygulamaya başlayacağız.
umarım sizler için faydali olur.
konular hakkında sormak istediğiniz bir şeyler olduğunda sorabilirsiniz. günlük blogumu takip ediyor olacağım artık..
.NET Konuşsun
using System;
using System.Collections.Generic;
using System.Linq;
using System.Text;
namespace DegiskenKavrami
{
class Program
{
static void Main(string[] args)
{
#region Yorumlar
/*
değişen şeyler
* veri alanlari
*/
/*
bir değişkenin tanimlanması
* Genel Yazım Biçimi
*
* değişkenTuru(veriTürü) değişkeninAdi
*
* değişken isimleri Sayi ile başlayamaz.
* değişken isimlerinde boşluk karakteri olamaz.
* dipnot : zorunlu değil
*
* benimadim
* benimAdim
*/
/*
Sayisal değişken ( veri ) türleri
* 1 - Tam sayi veri türleri
* 2 - Ondalık sayi veri türleri
*/
// Tam Sayi türleri
// byte , short , int , long
#endregion
int benimSansliSayim;
// tam sayi türden bir değişkeni tanimladik
// peki bu değişken kullanılması için ne yapilacak
// bir değer atanabilir , yada bir değeri varsa
// ekran da gösterilmek üzere değeri okunabilir.
// bir değer alsin..
benimSansliSayim = 555;
// bu değeri öğrenmek adina , ekrana yazdıralim
Console.WriteLine(benimSansliSayim);
// bir değişken tanimlandiği anda,değerini alabilir.
int sayi = 10;
// aynı veri türüne sahip değişkenler
// arada (,) konularak tanimlanabilir.
int sayi1, sayi2;
// aynı anda tanımladiğim 2 değişkene farklı değer vermek
sayi1 = 15;
sayi2 = 32;
// eger tüm tanımlı değişkenler aynı değeri
// alması isteniyorsa...
sayi1 = sayi2 = 15;
Console.WriteLine(sayi1 + sayi2);
/*
Mantıksal değişken türü
* Bool
*
* bool değişken türü true yada false değeri alabilir.
*/
bool mantiksalDegisken;
mantiksalDegisken = true;
mantiksalDegisken = false;
/*
Ondalikli türler
*
* single , double , float
*/
double ondalikliDegisken;
ondalikliDegisken = 10;
ondalikliDegisken = 10.549;
/*
Metinsel formattaki değişkenler
* string , char
*/
// 1 karakterden uzun metinleri tutabilmek için
// string veri türü
// eger ki ifade tek karakter veri ise , char veri
// türü kullanılabilir
string benimAdim;
benimAdim = "Kenan Kalfa";
char karakter;
karakter = 'K';// karakter veri türü sadece tek bir karakter veri tutabilir.
/*
Tüm veri türlerini bünyesinde tutabilecek bir değişken türü
* bulunur
*
* bu değişken türü bizim için : object değişken türüdür
* object değişken türü ,
* isterse ;
* mantıksal
* sayisal
* ondalikli
* metinsel
* karakter
*
* veri türü olarak herşeyi bünyesinde tutabilir.
*/
object objDegisken;
objDegisken = "Metinsel Değer";
objDegisken = 'K';
objDegisken = false;
objDegisken = 32;
objDegisken = 32.5;
int s1, s2;
s1 = 20;
s2 = 30;
int toplam = s1 + s2;
Console.WriteLine("Toplam : {0}",toplam);
object obj1, obj2;
obj1 = s1;
obj2 = s2;
// object objToplam = obj1 + obj2;
}
}
}
Yeni başlayan arkadaşlar için değişkenler konusunu ele alağız.Bunlari uygulamak ilk baştan biraz can sıka bilir ama sıkılmadan umarım çalışırsınız.. Çünkü bunlari ilerde uygulamaya başlayacağız.
umarım sizler için faydali olur.
konular hakkında sormak istediğiniz bir şeyler olduğunda sorabilirsiniz. günlük blogumu takip ediyor olacağım artık..
.NET Konuşsun
using System;
using System.Collections.Generic;
using System.Linq;
using System.Text;
namespace DegiskenKavrami
{
class Program
{
static void Main(string[] args)
{
#region Yorumlar
/*
değişen şeyler
* veri alanlari
*/
/*
bir değişkenin tanimlanması
* Genel Yazım Biçimi
*
* değişkenTuru(veriTürü) değişkeninAdi
*
* değişken isimleri Sayi ile başlayamaz.
* değişken isimlerinde boşluk karakteri olamaz.
* dipnot : zorunlu değil
*
* benimadim
* benimAdim
*/
/*
Sayisal değişken ( veri ) türleri
* 1 - Tam sayi veri türleri
* 2 - Ondalık sayi veri türleri
*/
// Tam Sayi türleri
// byte , short , int , long
#endregion
int benimSansliSayim;
// tam sayi türden bir değişkeni tanimladik
// peki bu değişken kullanılması için ne yapilacak
// bir değer atanabilir , yada bir değeri varsa
// ekran da gösterilmek üzere değeri okunabilir.
// bir değer alsin..
benimSansliSayim = 555;
// bu değeri öğrenmek adina , ekrana yazdıralim
Console.WriteLine(benimSansliSayim);
// bir değişken tanimlandiği anda,değerini alabilir.
int sayi = 10;
// aynı veri türüne sahip değişkenler
// arada (,) konularak tanimlanabilir.
int sayi1, sayi2;
// aynı anda tanımladiğim 2 değişkene farklı değer vermek
sayi1 = 15;
sayi2 = 32;
// eger tüm tanımlı değişkenler aynı değeri
// alması isteniyorsa...
sayi1 = sayi2 = 15;
Console.WriteLine(sayi1 + sayi2);
/*
Mantıksal değişken türü
* Bool
*
* bool değişken türü true yada false değeri alabilir.
*/
bool mantiksalDegisken;
mantiksalDegisken = true;
mantiksalDegisken = false;
/*
Ondalikli türler
*
* single , double , float
*/
double ondalikliDegisken;
ondalikliDegisken = 10;
ondalikliDegisken = 10.549;
/*
Metinsel formattaki değişkenler
* string , char
*/
// 1 karakterden uzun metinleri tutabilmek için
// string veri türü
// eger ki ifade tek karakter veri ise , char veri
// türü kullanılabilir
string benimAdim;
benimAdim = "Kenan Kalfa";
char karakter;
karakter = 'K';// karakter veri türü sadece tek bir karakter veri tutabilir.
/*
Tüm veri türlerini bünyesinde tutabilecek bir değişken türü
* bulunur
*
* bu değişken türü bizim için : object değişken türüdür
* object değişken türü ,
* isterse ;
* mantıksal
* sayisal
* ondalikli
* metinsel
* karakter
*
* veri türü olarak herşeyi bünyesinde tutabilir.
*/
object objDegisken;
objDegisken = "Metinsel Değer";
objDegisken = 'K';
objDegisken = false;
objDegisken = 32;
objDegisken = 32.5;
int s1, s2;
s1 = 20;
s2 = 30;
int toplam = s1 + s2;
Console.WriteLine("Toplam : {0}",toplam);
object obj1, obj2;
obj1 = s1;
obj2 = s2;
// object objToplam = obj1 + obj2;
}
}
}
Yorumlar
Yorum Gönder
Sizin düşünceleriniz önemlidir.